Podstępem zorganizowali żart w restauracji. Zamiast kary czeka ich po 25.000 dolarów nagrody!

Podstępem zorganizowali żart w restauracji. Zamiast kary czeka ich po 25.000 dolarów nagrody!

Jehv Maravilla i Christian Toledo zauważyli, że na reklamach McDonald’s próżno szukać azjatyckich twarzy. Zawiedzeni tym faktem, postanowili ośmieszyć sieć restauracji. W rezultacie, wpadli na pewien genialny pomysł. Takiego finału sprawy nikt się nie spodziewał!

Mateusz Ochocki
10.10.2018, 21:55

Dwójka nastolatków z USA zauważyła coś ciekawego. Podczas wizyty w McDonald’s zorientowali się, że plakaty reklamowe umieszczone wewnątrz lokalu w ogóle nie przedstawiają wizerunku Azjatów.

Jedliśmy w McDonald's, rozejrzeliśmy się dookoła i zobaczyliśmy, że wokół nie ma żadnych plakatów przedstawiających Azjatów.

Na reklamach były wszystkie rasy ludzi za wyjątkiem Azjatów, więc poczuliśmy, że naszym obowiązkiem jest to naprawić.

Używając odrobiny pomysłowości, nastolatkowie stworzyli podrobiony plakat, na którym zamieścili swoje zdjęcie. Następnie, postanowili umieścić go bez zezwolenia wewnątrz restauracji znajdującej się w Pearland w Texasie.

Żart nie był jednak prosty do zrealizowania i wymagał odrobiny poświęcenia. By oszukać obsługę, nastolatkowie kupili w sklepie używane stroje pracowników McDonald’s oraz stworzyli fałszywe odznaczenia, które nadawały im zaszczytny tytuł „Regionalnych Koordynatorów Wnętrz”.

Jevh w stroju pracownika McDonald's.

Akcja zawieszenia plakatu przebiegła sprawnie – żaden z pracowników czy klientów nie przyłapał ich na tym procederze. W rezultacie, plakat z Azjatami dumnie zawisł na ścianie w restauracji.

Jakby tego było mało, nikt zorientował przez długi czas, bowiem plakat wisiał tam aż 51 dni!

Wszystko wyszło na jaw, gdy para postanowiła pochwalić się swoją akcją na Twitterze:

Najbardziej szokującym wydarzeniem w całym pranku była reakcja restauracji. Zaskakująco okazało się, że McDonald’s został oczarowany pomysłowością i odwagą nastolatków!

W ramach nagrody sieć restauracji postanowiła włączyć ich do swojej kampanii reklamowej, by zaprezentować większą różnorodność rasową w swoich reklamach. Za całe przedsięwzięcie para zgarnie po 25.000 dolarów! Nastolatkowie byli zszokowani tą informacją!

Wszystko zostało ogłoszone podczas programu Ellen DeGeneres.

Dodatkowo, McDonald’s pogratulował parze na Twitterze:

Jevh powiedział, że o ile cały żart sprawił parze mnóstwo zabawy, to sprawa reprezentacji Azjatów w amerykańskim społeczeństwie jest poważna – nieważne, czy chodzi o marketing restauracji, czy o hollywoodzkie filmy.

Wszyscy zasługujemy na równe traktowanie, więc nie wiem dlaczego reklamy McDonald’s nie uwzględniały Azjatów

Kiedy dorastałem, Azjaci występowali tylko w filmach akcji albo jako zabawni bohaterowie drugoplanowi.

Po akcji z plakatem, mężczyźni nagrali film, w którym opowiedzieli o żarcie.

Film spotkał się z dużym zainteresowaniem. Obejrzało go mnóstwo ludzi, zostawiając komentarze na temat akcji:

Zapomnijcie o bogatych i zwariowanych Azjatach. Ten plakat jest reprezentacją, jakiej potrzebujemy

A co z podstępną reklamą? McDonald's zapowiedział, że wystawi plakat na aukcje, z której zysk przekaże na cele charytatywne.