Pozwała sieć restauracji, bo ich logo kojarzy jej się z... piersiami.

Pozwała sieć restauracji, bo ich logo kojarzy jej się z... piersiami.

Z czym kojarzy Wam się logo McDonald's - popularnej sieci restauracji z daniami typu fast food? Dla wielu osób to po prostu pierwsza litera nazwiska ich założycieli, braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Inni twierdzą, że żółte logo przywodzi im na myśl raczej...wygięte frytki.

Ale okazuje się, że znaczenie loga McDonald's może wzbudzać też kontrowersje i wydawać się niestosowne. Pewna kobieta złożyła pozew sądowy przeciwko tej restauracji, twierdząc, że ich logo "promuje duże kobiece piersi".

Wszystko przez partnera owej dziewczyny, który pewnego dnia zwrócił uwagę, że logo sieciówki z jedzeniem wygląda całkiem jak największy biust. Chcecie poznać szczegóły tego dość nietypowego oskarżenia? Koniecznie zapoznajcie się z dalszą częścią naszego artykułu.

Kamila Mrozek
11.05.2019, 18:01

W dzisiejszych czasach chyba trudno znaleźć osobę, która nie zna sieci restauracji McDonald's i nie kojarzy sobie złotej litery M z ich logo. Charakterystyczne, łukowato wygięte M można zobaczyć praktycznie w każdym mieście, gdzie stoi punkt założonego w 1940 roku giganta fast foodów - McDonald's.

© ag.worldpronews.com

Skąd wzięło się logo McDonald's i jak ewaluowało ono na przestrzeni dziejów? Obejrzyjcie poniższy filmik, a wszystko stanie sie jasne. Warto wspomnieć, że pierwowzór logo wymyślił w 1953 roku architekt Stanley Meston, który był autorem pierwszego projektu restauracji tej sieci.

Początkowo logo McDonald's symbolizowały dwa złote łuki, z czasem przekształcono je w literę M - aby odnieść się do nazwy fast foodowej sieci. Podobno złoty kolor M miał symbolizować sukces i prestiż, jakie miały spotkać wszystkich franczyzobiorców McDonald's.

Widoczna na zdjęciu kobieta to Rosjanka - Anastasia Korovenkowa, która pozwała do sądu sieć McDonald's. Dziewczyna żąda zakazu używania ich logo oraz chce dostać 10 tysięcy rubli w zamian za szkody moralne, jakich przez ową korporację podobno doświadczyła...

© ag.worldpronews.com

Sąd Rejonowy w Moskwie ma rozpatrzyć sprawę Korovenkowej. W swoim oświadczeniu kobieta napisała, iż "znak towarowy McDonald's wykorzystuje wizualizację złośliwie powiększonych symboli kobiecych drogorzędnych cech płciowych (piersi) i szkodzi psychice kobiet, które mają uczucie niższości, są traktowane jak towar".

© urod.ru

Więcej na temat zarzutów Anastazji wobec sieci McDonald's można było przeczytać w usuniętym już wpisie na Instagramie:

Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że wszędzie promuje się duży kobiecy biust?! W czasopismach, w telewizji, w Internecie! (...) I tak np. jak ktoś się już może domyślił, widać je w logo ulubianych przez wszystkich sieciówek z fast foodami. McDonald's nakłada na nas kulturę spożywania żywności niskiej jakości, a następnie wykorzystuje dodatkowy rozmiar obrazu w formie najlepiej postrzeganej przez męską publiczność, co podświadomie angażuje ich do konsumpcji! Dlatego zwróciłam się o pomoc do mojego prawnika i poszłam do sądu z pozwem przeciwko McDonald's!.

Korovenkova zwracała również uwagę, że reklama McDonald's wykorzystująca znany znak towarowy "jest obca tradycyjnym wartościom rodzinnym i szkodzi zdrowiu, moralnemu i duchowemu rozwojowi dzieci".

Specjaliści od symboliki kolorów uważają, że czerwień i żółty szczególnie pozytywnie wpływają na potencjalnych klientów McDonald's. Czerwień działa stymulująco, wywołuje apetyt, zaś żółty kojarzy się ze szczęściem, szybkością, słońcem.

Nie wszyscy jednak wierzą w tak prostą historię loga i doszukują się jak Korovenkowa drugiego sensu, sugerując, że znak towarowy McDonald's mógł być odwołaniem do kobiecego atrybutu piękna. Pewne aluzje na ten temat można prześledzić np. w filmie "McImperium" w reżyserii J. L. Hancocka.

Podobno w latach 60. pewien psycholog zatrudniony przez zarząd rozwijącej się sieciówki - Luis Cheskin stwierdził, że klienci interesują się się wszystkim tym, co kojarzy się z seksualnością, prokreacją, różnicami wynikającymi z płci.

Zmiana logo według jego zaleceń miała nakierować klientów na zachęcający żółty neon, który zwłaszcza panom, mógł kojarzyć się z symbolem kobiecości, pożądanych przez wielu kształtnych piersi.

Z czym Wam kojarzy się logo McDonald's? Zgadzacie się z zarzutami Anastazji Korovenkowej i wierzycie w rewolucję logo za sprawą Cheskina?

A może to tylko teoria spiskowa, efekt zazdrości wobec dobrze prosperującej sieciówki?